"Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті" ҚМЖ 5 сынып

TEGINUROK.RU

Moderator
Команда форума
Регистрация
Ноя 4, 2019
Сабақтың тақырыбы:
  • Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті
Мұғалімнің аты-жөні:
Күні:
СЫНЫП: 5
Қатысқаноқушылар саны:
Қатыспағаноқушылар саны:
Сабақ негізделген оқу мақсаттары5.2.2.3 – ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау;
5.2.2.6 – көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну
Сабақ нәтижесі:
Барлық оқушылар: Үйсіндер мен қаңлылардың қолданбалы өнеріндегі материалдық мәдениетіне сипаттама береді. Оқушылардың басым бөлігі: ежелгі тайпалардың қолданбалы өнерінің ерекшеліктерін түсіндіреді.
Кейбір оқушылар: ежелгі тайпалардың материалдық мәдениетінің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтайды
Бағалау критерийі1.Үйсіндер мен қаңлы тайпаларының материалдық мәдениетіндегі қолөнерін сипаттай алады.
2..Ежелгі тайпалардың материалдық мәдениетінің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтай алады..
Тілдікмақсаттар
Оқушылар: Ежелгітайпалардыңқолөнерінсуреттейді,мысалдаркелтіреді,(айтылым, тыңдалым)…
РесурстарОқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.
Әдіс-тәсілдерСұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Кубизм, Рефлексия.
Құндылықтарға баулуШығармашылықжәне сын тұрғысынанойлауға баулу
ПәнаралықбайланысБейнелеуөнері,еңбек
Сабақтың жоспары
ЖоспарланғануақытСабақ барысы :
Бағалау түрлері​
Басталуы
4 минут

Сәлемдесу.
Оқушыларды түгелдеу. Оқу құралдарын байқау.
Сынып реттілігін қадағалау.
Бір-бірімізді тыңдаймыз десек 1 рет қол шапалақтаймыз!
Ұйымшыл боламыз десек 2 рет
Белсенділік танытамыз десек 3 рет шапалақтаймыз!


Психологиялық ахуал қалыптастыру:

« Крокодил Генаның әні » би
Топқа бөлемін : «Билеттер арқылы» топқа бөлінеді. Оқушыларды кассадан билеттер алып, 1,2,3 ,4 вагондарға бөлініп отрады.
Билеттерде үй тапсырмасына байланысты сұрақтар болады , сол сұрақтарға жауап бере отырып вагондарға отырғызылады.
Мақсаты:оқушылардың тақырыптық сөздік қорын дамыту,пәнге деген қызығушылығын арттыру.
Ф:/ «Басбармақ» әдісі: Өте жақсы,орташа,қанағаттанарлық
1-топ:
«Білімділер» вагоны
2-топ:
«Зеректер» вагоны

3топ:

«Дарындылар» вагоны
4-топ «Үздіктер» вагоны
«Крокодил Генаның әні» би билету.
Жаңа білім
10 минут


Білу және түсіну
Оқушыларға электронды оқулықтан Үйсін тайпаларының шығыс Жетісуда орын алған ескерткіштері: Қалқан-1,Бесшатыр-4,Ақтасты-5 және т.б.,ал қаңлы тайпаларының Қауыншы,Отырар-Қаратау,Жетіасар мәдениеттеріне жататын зираттардан табылған әшекей заттар,су,тамақ құйылған қыщ-керамика ыдыстар,алтын тәті,шөккен түйе бейнелі жүзік,моншақтар және т.б көрсете отырып,оқушылар осыншама күрделі де әсем туындыны темір дәуіріндегі зергерлер жасағандығына көз жеткізеді.
«Диктоглосс» әдісін қолдану арқылы жаңа сабақты меңгерту,яғни мәтінмен жұмыс жасау. Диктоглосс шарты: мұғалім мәтінді екі рет мәнерлеп оқиды,оқушылар тірек сөздер мен идеяларды жазып отырады.Содан топтар бірігіп,мәтін құрайды.
Тапсырма: Интербелсенді тақтадан суреттердегі үйсіндер мен қаңлылардың қолданбалы өнер туындыларын сипаттаңыз.
Алтынтөбе қорымынан табылған қаңлылардың қыш ыдыстары

Қарғалыдан табылған үйсіндердің зергерлік бұйымы «Алтын тәті»

Күлтөбе қорымынан табылған қаңлы жазуы

Қарғалыдан табылған үйсіндердің зергерлік бұйымы «алтын екі жүзік»


Д:/
-үйсіндердің зергерлік өнерін сипаттайды;
-үйсіндердіңзергерлікбұйымдарыныңқандайметалдарданжасалғанынатайды;
-қаңлылардыңқолөнерінсипаттайды;
-қаңлықолөнербұйымдарыныңжасалғанматериалдарынатайды;



Оқулық,
мәтіндер.
Ортасы
10 минут





Қолдану
Әр топ суреттермен жұмыс жасап ол суреттің ерекшелігін атап береді.
Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениетін ВЕНН диограммасы арқылы талдайды
Түсіндіру.
Топтық, жеке жұмыс жүргізу.
Дәптермен жұмыс
Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер
Топтық жұмысқа арналған ресурстар
Сергіту сәті
2 минут
«Қыдырып қайтайық!» би билеуОқушылар би билеп сергіп қалады.
Аяқталуы
Сабақты бекіту
7 минут
Ой қорыту
«Кубизм»
әдісінпайдаланаотырып,
-суретте;
-салыстыр;
-құрастыр;
-талда;
-қарсы шық немесе қолда;
-ұсыныс айт;
Кубиктің алты қырына үйсін,қаңлы тайпаларының мәдени жетістіктерін жазып талқылаймыз.6 критерий бойынша оқушы өз алған білімін салыстырады,қорытады
Кубик
Бағалау

5 минут

Кері байланыс
2 минут







«Білім қоржыны» кері байланыс

Сабақтан алған әсерлерін стикерге жазып, қоржындарға жабыстырады.
Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз қосымша
көмек көрсетуді қалай
жоспарлайсыз? Сіз
қабілетіжоғары
оқушыларғатапсырманы
күрделендірудіқалай
жоспарлайсыз?
Бағалау - Оқушылардың
үйренгенінтексеруді
қалайжоспарлайсыз?
Пəнаралықбайланыс
Қауіпсіздікжəнееңбекті
қорғауережелері
АКТ-менбайланыс
Құндылықтардағы
байланыс
Рефлексия
Сабақ / оқумақсаттарышынайыма?
Бүгіноқушыларне білді?
Сыныптағыахуалқандайболды?
Мен жоспарлағансаралаушаралары
тиімдіболдыма?
Мен берілгенуақытішіндеүлгердімбе?
Менөз жоспарымақандай түзетулеренгіздім жəне
неліктен?

Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.
Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес
келетінсұрақтарғажауапберіңіз.
Қорытындыбағамдау
Қандайекінəрсетабыстыболды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Қандайекінəрсесабақтыжақсартаалды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Сабақбарысында мен сыныпнемесежекелегеноқушылартуралыменіңкелесісабағымды
жетілдіругекөмектесетінне білдім?















Касса











Сабақтың тақырыбы:
  • Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті
Мұғалімнің аты-жөні:
Күні:
СЫНЫП: 5
Қатысқаноқушылар саны:
Қатыспағаноқушылар саны: 0
Сабақ негізделген оқу мақсаттары5.2.2.3 – ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау;
5.2.2.6 – көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну
Сабақ нәтижесі:
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді.
Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды.
Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады:
Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады.
Бағалау критерийіЖеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады.
Тілдік құзіреттілікҮйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті
РесурстарОқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.
Әдіс-тәсілдерСұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.
Пәнаралық байланысМузыка, қазақ тілі.
Алдыңғы оқу
  • Қаңлылардың қоғамдық құрылысы
Сабақтың жоспары
ЖоспарланғануақытСабақ барысы :
Бағалау түрлері​
Басталуы
5 минут

Сәлемдесу.
Топқа бөлемін : «Билеттер арқылы» топқа бөлінеді. Оқушыларды кассадан билеттер алып, 1,2,3 вагондарға бөлініп отрады.


Психологиялық ахуал қалыптастыру: «Қызыл гүлім-ай» би
Сынып реттілігін қадағалау.
Оқушыларды түгелдеу. Оқу құралдарын байқау.
Бір-бірімізді тыңдаймыз десек 1 рет қол шапалақтаймыз!
Ұйымшыл боламыз десек 2 рет
Белсенділік танытамыз десек 3 рет шапалақтаймыз!
1-топ:
«Бақыт» вагоны
2-топ:
«Сүйіспеншілік» вагоны
3-топ:
«Жарқын өмір» вагоны
«Қызыл гүлім-ай» би билету.
Жаңа білім
10 минут




Білу және түсіну
Берілген мәтіндерді балалар оқып алады.

«Жариялау» әдісі

(Әрбір топ берілген сұрақ бойынша өз позициясын жариялау керек. Бұл үшін топ ішінен спикер берілген уақыт ішінде (5 мину) басқа қатысушылар алдында сөйлеп, топ ұстанымын жеткізеді.)
Зерттеу сұрағы: Үйсіндер мен қаңлылар мәдениетінің ерекшеліктері қандай?






Оқулық,
мәтіндер.
Ортасы
10 минут





Қолдану
Оқулықта берілген тапсырмаларды орындау.
Үйсіндердің материалдық мәдениеті
Ежелгі үйсіндердің материалдық мәдениеті жеткілікті дәрежеде толық зерттелген. Жетісудағы, негізінен алғанда Іле аңғарындағы қоныстар мен қорымдарды қазу айқын да әсерлі материалдар берді, олар үйсіндердің тұрғын жайларының сипатын, олардың ішкі көрінісін елестетуге, керамиканың эволюциясы мен негізгі үлгілерін зерделеуге, үйсін тайпаларының еңбек құралдары мен қаруларын білуге мүмкіндік туғызды.
Қаңлы мемлекеті - Қытай жазба деректерінде канцзюй деген атпен, б.з.д. 2 ғ. айтылады.
Сырдария, Талас өзендерібойындаорналасты. Саны 600 мыңадам, 120 мыңәскерімен ОрталықАзиядан келген. Астанасы Битянқаласы. Б. з. б. II ғасырдыңекіншіжартысындағы «Халықтардыңұлықонысаударуы» депаталмышкеткентарихиоқиғалардыңнәтижесіңде ОрталықАзияда жаңамемлекеттікбірлестіктер, соныңішінде Үйсін, Янцай, Қаңлы мемлекеттеріқалыптасады. СоңғысыҚазақстантарихындаелеулірөлатқарды.
Тарихнаманыңауқымдыболғанынақарамастан, қаңлылардыңзерттелуіәлі де қанағаттандырмайды. Бұғанжазбашадеректемелердіңмейліншешектеулілігісебепболды, оныңүстінедеректерүздік-создықжәнеқарама-қайшы, мұныңезімәселеніңәркелкітүсіндірілуінтуғызады. Мемлекеттіңаумағыұланбайтақжерді: Ташкент жазирасы мен Сырдария, Жаңадария, ҚуандарияалабыныңежелгіарналарынжәнеЖетісудыңонтүстік-батысбөлігінқосаОңтүстікҚазақстандыалыпжатты. ЕңқұдіреттікезіндеоғанСусе, Фумо, Юйни, Цзи, Юйцзяньсияқты бес «шағыниелік», сондай-ақЯнцайбағынды. Алайдаолардыңорналасуыдаулыболыпқалыпотыр. Айтылғанаймақтаархеологтарсолуақыттағынегізгіүшмәдениетті - қаңлымәдениетінебаланатынҚауыншы, Отырар-Қаратау, Жетіасармәдениетінатапкөрсетеді. Осы мәдениеттерді 70—80-жылдары белсендітүрдеерістетілгензерттеуқаңлытұрғындарыныңматериалдықмәдениетініңсипаты, шаруашылығы, қоленерітуралыдеректердіедәуіртолықтыратүседі.
Түсіндіру.
Топтық, жеке жұмыс жүргізу.
Дәптермен жұмыс.
Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер
Топтық жұмысқа арналған ресурстар
Сергіту сәті
2 минут
«Қыдырып қайтайық!»
би билеу
Оқушылар би билеп сергіп қалады.
Аяқталуы
Сабақты бекіту
10 минут
Ой қорытыу
БББ кестесі
БілгенімБілдімБілгім келеді




Таақырып бойынша түйген білімдерін жазады.
Бағалау

5 минут










Кері байланыс
3 минут
«Білім қоржыны» кері байланыс

Сабақтан алған әсерлерін стикерге жазып, қоржындарға жабыстырады.
Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз қосымша
көмек көрсетуді қалай
жоспарлайсыз? Сіз
қабілетіжоғары
оқушыларғатапсырманы
күрделендірудіқалай
жоспарлайсыз?
Бағалау - Оқушылардың
үйренгенінтексеруді
қалайжоспарлайсыз?
Пəнаралықбайланыс
Қауіпсіздікжəнееңбекті
қорғауережелері
АКТ-менбайланыс
Құндылықтардағы
байланыс
Рефлексия
Сабақ / оқу
мақсаттары
шынайыма?
Бүгіноқушылар
не білді?
Сыныптағыахуал
қандайболды?
Мен жоспарлаған
саралаушаралары
тиімдіболдыма?
Мен берілген
уақытішінде
үлгердімбе? Мен
өзжоспарыма
қандайтүзетулер
енгіздімжəне
неліктен?


Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.
Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес
келетінсұрақтарғажауапберіңіз.
Қорытындыбағамдау
Қандайекінəрсетабыстыболды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Қандайекінəрсесабақтыжақсартаалды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?
1:
2:
Сабақбарысында мен сыныпнемесежекелегеноқушылартуралыменіңкелесісабағымды
жетілдіругекөмектесетінне білдім?
 
Верх