Поэзия баспалдағы факудьтативтік жоспар 4 сынып

TEGINUROK.RU

Moderator
Команда форума
Регистрация
Ноя 4, 2019
Түсінік хат

Білім беру жүйесінің талаптары бойынша бастауыш сыныпта әдебиеттік оқу пәнін оқыта отырып оқушылардың рухани дүниесін байытып, оларға азаматтық, адамгершілік, елжандылық, көркемдік эстетикалық тәрбие беру және олардың ой-өрісін кеңейтіп, ауызша сөйлеу мен жазба тіл мәдениетін қалыптастыру көзделеді. Көркем шығарманы оқып-талдау арқылы оқушылар халқымыздың ұлттық құндылықтарын сөз өнері тұрғысынан қабылдауға қажетті білім, білік дағдыларымен қаруланады. Қазіргі ақпараттық технологиялар дамыған заманда көркем шығармаға қызығушылық азайып, оқушылардың оқу белсенділігі төмендеп келеді. Ең алдымен мұғалімдер оқушылардың оқуға қызығушылығын арттырып, әр түрлі оқытудың жаңа технологияларын тиімді пайдаланып, адамның рухани құндылығын арттыратын поэзиялық шығармаларды өз бетімен оқуға ізденуге тәрбиелеуі тиіс. Осындай өзекті мәселелердің шешу жолының бірі ретінде осы бағдарлама ұсынылды. Аталған бағдарламада белгілі ақындардың поэзиясын тереңірек оқытуға және оларды мәнерлеп оқу дағдысын жетілдіру көзделіп отыр. Бағдарлама жалпы білім беретін мектептің 4 сыныптарына арналған. Бұл бағдарлама Қазақстан Республикасының Парламенті бекіткен «Білім туралы» Заңының, Қазақстан Республикасының «Білім» бағдарламасының, Мемлекеттік білім стандартының талаптарын ескере отырып жасалды. Бағдарлама 34 сағатқа жасалған. Апталық жүктеме – 1 сағат. Көркем поэзияны оқыта отырып, заманға сай белсенділік көрсете алатын, халқымыздың тарихын, дәстүрін, өнерін, әдебиеті мен мәдениетін ұлттық құндылық ретінде бағалап, құрметтей білетін, оқырмандық талғамы терең, жан-жақты дамыған дара тұлға қалыптастыру көзделеді.

Мақсаты: жаңа ақпараттық технологияларды қолдану арқылы оқушыларды қазақ ақындарының өлеңдерін мәнерлеп оқуға дағдыландыру; оқушыға поэзияны оқыту, сол оқыған шығармасындағы тілдік-көркемдік ерекшеліктерді таба білуге үйрету; әр түрлі жаңа технологияларды пайдалану арқылы көркем шығарманың тілін түсінуге, сөз мағынасымен жұмыс жасауға дағдыландыру; оқушыларды өз бетінше ізденіп, шығармашылықпен жұмыс істей білуге үйрету; лирикалық шығарманы жан-жақты талдай білуге дағдыландыру.

Міндеті: -оқушыларды өз бетінше ізденіп, шығармашылықпен жұмыс істеуге үйрету

-бағдарламада беріліп отырған ақындардың өлеңдерімен байланыстыра отырып, ақындар әлеміне енуге жағдай жасау

-зерттей оқу арқылы оқушылардың қызығушылығын арттыру; жазушы шеберлігіне көз жеткізу

-әдеби тіліміздің орфоэпиялық және орфографиялық заңдылықтарын, олардың бір-бірінен айырмашылығын, байланысын меңгерту

-оқушылардың кез келген көркем туындыны келістіре оқуын, көркем шығармадағы сөз сырын, мағынасын ұғынуын,сөйлеу құзыреттілігін қалыптастыруға тәрбиелеу.

Күтілетін нәтиже:

-Поэзия тілі өркендеген мәдениет тілі,ғылым тілі екендігін ұғынады.

-Көркем шығармаларды ерекше дауыс ырғағына,екпініне қарай мәнерлеп оқып, негізгі кейіпкерлердің іс-әрекеттерін, көңіл-күйін дәл бейнелей алуының қажеттілігін түсінеді.

-Оқыған шығармаларына, ондағы кейіпкерлерге өзінше баға береді.

-Көркем әдебиеттерді оқуға ынтасы артады.

- Кез келген әдеби шығармаға жан-жақты талдау жасай алады.

-Берілген мәтіннен тілдік-көркемдік ерекшеліктерді байқау қабілеті артады.



Әдебиеттік оқу пәнінен «Поэззия баспалдағы» факультативтік сабағының жоспары

р\стақырыптарс\скүніСабақтың өту формасыБілім дағдысын бағалауКүтілетін нәтиже

1
1. Каусар бұлақ
Мәнерлеп оқу техникасы.Дикция.Екпін.

1

баяндау,түсіндіру

Өзін-өзі бағалау

Тақырып ты меңгереді.
2Білім –таусылмайтын кен1дөңгелек үстелмұғалімнің бағалауыСөйлеу дағдысы артады.
3Туған жерге байланысты өлеңдер1топтық жұмысформативті бағалауТоп намысын қорғайды.
4Тілім менің –ар-ожданым,намысым1постер қорғаудосының бағалауыТақырып байынша ойларын жеткізе алады.
5Ұстазым саған бас идім!1тренингформативті бағалауҚызығушылығы артады.
6Диалог1сахналық қойылымбағалау критерилері
арқылы
Еркін сөйлеуі қалыптасады,образға ене алады
7Монолог1жеке жұмысмұғалімнің форм. бағалауыИнтоннацияға мән береді.
8Поэззия сағаты «Күзгі табиғат»1сайыс сабақтоп басшысының бағалауыМәнерлеп оқу дағдысы жетіледі.

9
2.Ақындар бізде қонақта
Абайдың табиғат туралы өлеңдері

1

жұптық жұмыс
«Екі жұлдыз,бір тілек»Жұптасып ой бөліседі.
10Абайдың қара сөздері1пікір қорғаутоп басшысының бағалауыТүсінгенін өз сөздерімен жеткіуге талпынады.
11Мен қазақпын! Ж.Молдағалиев1постер қорғаумұғалім бағалауыОйды қорыта біледі,маңыздысын таңдайды.
12Махамбет –әрі ақын,әрі батыр1шығармашылық жұмысмұғалімнің бағалауыТақырып туралы ізденеді,ойын ортаға салады.
13Шоқтығы биік--Фариза1постер қорғауМұғалімнің бағалауыЖүйелі байланыстырып сөйлеуді меңгереді.
14Өлеңім-өмірімнің айнасы
М.Шаханов өлеңдері

1
ұжымды жұмыссмайликтер арқылыШығармашылық қабілеті артады.
15Мұқағали-мәңгілік ғұмыр!1дөңгелек үстелсуреттер арқылыМәнерлеп оқу дағдысы жақсарады.
16Ауылы ардақтаған есімін1кездесумұғалім бағалауыСұхбатасады,сұрақ қою дағдысын үйренеді.
17Поэззия сағаты «Жырға қосам атыңды,Абзал ана!»1сайыс сабақоқушы пікірі арқылыМәнерлеп оқуы,дикциясы жақсарады.

18
3.Халық ауыз әдебиеті-асыл мұра
Мақал.Мәтел.

1

жарыс сабақ
критерийлер арқылы
бағалау
Ойды аша біледі.
19Жұмбақ.Жаңылтпаш.1топтық жұмысформативті бағалауШапшаң ,әрі дұрыс оқуға төселеді.
20Аңыз әңгімелер1шығармашылық тапсырмакөшбасшының бағалауыБаяндау дағдысы дамиды.
21Мысал өлеңдер1жарыс сабақмұғалімнің бағалауыРөлдік оқуға төселеді.
22Абайдың қара сөздері1шығармашылық тапсырмакритерийлер арқылыЕсте сақтау,жаттау қабілеттері қалыптасады.
23Батырлар жыры1жұптық жұмысбірін-бірі бағалауМәтінді дұрыс тыңдап ойды әрі қарай жалғайды.
24Шешендік сөздер1сахналаутоп басшысының бағалауыСахналау шеберлігі шыңдалады.
25Ертегілер әлемі1рөлдік ойынмұғалім бағалауыМазмұнды баяндау шеберлігі қалыптасады.
26Поэззия сағаты1сайысмұғалімнің бағалауыМәнерлеп оқуы,дикциясы жақсарады
274.Шығармашылық шыңға жетелейді
Ребустар ,сөзжұмбақтар, басқатырғыштар

1

топтық жұмыс
топ басшысының бағалауыШығармашылық қабілеті, танымдық ой-өрісі кеңиді.
28Шумақ құрастыр1жұптық жұмысформативті бағалауІзденушілігі қалыптасады.
29Логогриф.Шарада.Метаграмма1ұжымды жұмысмұғалімнің бағалауыОй-өрісі,қиялы дамиды.
30Өтірік өлең құрастыру1жұптық жұмысбағалау критерийлері арқылыІзденеді, ойланады, құрастырады.
31Ойдан жұмбақ құрастыру1жеке жұмысмұғалімнің бағалауыІзденеді, ойланады, құрастырады
32Ертегіні жалғастыр1топтық жұмысформативті бағалауҚиялы дамиды,ойды жалғайды.
33Поэззия кеші «Мәнерлеп оқу-ол да өнер1сайыс кеші«Екі жұлдыз, бір тілек»Мәнерлеп оқудан жарысады,бәсекелесе алады.
34Қорытынды сабақ1тестмұғалімнің бағалауыбілімдерін есепке алады,қорытындылайды.




Қолданылған әдебиеттер:



1. З.Қабдолов. «Сөз өнері». Алматы, 1991 ж. 2.

2. Р.Нұрғалиев. «Өнер алды – қызыл тіл.» Алматы, 1974ж.

3. Р.Сыздықова. «Абайдың сөз өрнегі». Алматы, 1995 ж.

4. А.Дүйсенбайұлы. «Батырлар жыры»2009

5.. Х.Қожахметова. «Мәнерлеп оқу». Алматы, 1982 ж.

6. С.Тілешева. «Әдебиет сабағында мәнерлеп оқу дағдыларын қалыптастыру». Алматы, 1984 ж.

7. Ә.Нұрмаханова. «Мәнерлеп оқу мәселелері». Алматы

8. Желдербаева С. «Мәнерлеп оқу» көмекші оқу құралы Алматы 1992 ж
 
Верх